Blåbär- & svartvinbärsfil

Jag valde faktiskt att köpa hem något helt nytt igår när jag var på Maxi, det har inte hänt på säkert ett år iallafall. Jag brukar snegla på de smaksatta yoghurtarna och filen men i slutändan går jag alltid hem med naturell yoghurt. Igår fastnade blicken på Verum hälsofils nya smaksatta fil, det finns ett par att välja mellan. Men blåbär och svartvinbär tyckte jag lät som en god kombination så den fick följa med hem. Idag provade jag den tillsammans med äpple, sultanrussin, pumpafrön och fullkornsflingor och även om den kanske var lite söt för min smak så var bärsmakerna riktigt bra, det kändes inte syntetiskt på något vis och dessutom har den ju en härlig färg. På paketet står att läsa att filen innehåller probiotiska bakterier som håller magen i balans, det kan ju aldrig vara fel. Visste ni förresten att Verum hälsofil togs fram i samarbete med forskare här i Umeå? Den får iallafall 3 av 5 i betyg.

Jag såg förresten på reklamen att Norrmejerier nu lanserar en Norrskensfil som ska vara som en kräm. Låter onekligen spännande, så kanske blir det den jag testar nästa gång. Till filen åt jag också en fröig-halva med philadelphia blandat med basilika, en skiva rökt kyckling och paprika. Nu håller jag på att tvätta och efter det... brr, jag vill inte tänka på det.. jag ska till tandläkaren. Första gången på 7 år. Det värsta är att jag vet att jag har hål.




Kommentarer
Postat av: Sarah

lät gott o blanda basilika m philly! ska testas:D

2009-05-11 @ 12:52:37
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Sofia

Enligt källor ska det vara min egen far som myntat uttrycket till fil-reklamen! Seriöst! :D Har inte sett reklamen men dom säger visst nåt i stil med: "godare än krämen och krämen som är så himla gott!"

2009-05-11 @ 17:06:54
Postat av: Eva-Stina

Haha, coolt! Ja, jag tror de säger "godare än kräm, och kräm som är så gott". Det är lite som man säger i Jämtland: "de ä ju goare än silla, å silla som ä så gatt" :)

2009-05-11 @ 17:27:00
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0