Vaniljdinkel med mango och sharonfrukt

Jag började faktiskt dagen med en joggingtur igen, men det är så svårt att motstå när det återigen är blå himmel och solsken, vi är inte direkt bortskämda med det här. När jag sen skulle göra frukost så hade jag ett tips från Lina i bakhuvudet som jag velat prova sen ett tag.

Jag kokade dinkelkorn som jag sedan blandade med vanlig yoghurt och lite vaniljkesella. Till det hade jag mango, sharonfrukt, en blandning med torkade mörka bär (blåbär, körsbär, tranbär) och hackade nötter. Det blev också en fullkornsmacka med keso, kalkonskinka, sallad, groddar och tomat. Mycket gott måste jag säga, så hädanefter ska jag se till att ha lite färdigkokt dinkel i kylen. Det är ju för övrigt ett väldigt bra tips för alla gryn som tar lång tid att koka, så är ett hälosamt tillbehör till lunch eller middag aldrig långt borta.




Kommentarer
Postat av: Molly

hej hej!

allt väl? här är det bara bra :)

japp, jag kollade på robinson och jag gillade konceptet :) det kan nog bli ett bra program :)

din frukost såg god ut :) jag gjorde något liknande härom dagen med LIDLs vaniljkvarg :) jättegott :)

ha en fortsatt bra kväll :)

kram kram

2009-03-22 @ 19:39:02
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Lina

Visst blir det gott att göra den varianten!!! Lätt att variera också med olika typer av smaksättningar, frukt, bär osv. I like!!!

2009-03-23 @ 15:55:46
URL: http://www.matsaklart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0