Ugnspannkaka med lammskav och morot

Ja, jag vet. Jag är knäpp. Men det är inte så mycket jag kan göra åt den saken, förutom att överföra det till mina måltider. Jag hade kvar en del skav från i lördags och jag ville inte göra nån vanlig skavgryta den här gången heller och ja, så dök ett ugnspannkakesug upp från ingenstans, så det blev en liten mix and match.

Ja faktiskt, det matchade alldeles utmärkt. Jag gjorde alltså en pannkakssmet på 2 dl dinkelsikt, 1 dl grahamsmjöl, 6 dl sojamjölk, 3 ägg och ½ tsk salt som enligt receptet skulle vara för 4 personer. Sen hällde jag i grovriven morot och lammskaven som det också var champinjoner i, och bakade i ugnen i 15 minuter på 225 grader. Till gjorde jag min smaskiga pepparrotssås, av kesella, yoghurt, färskriven pepparrot, örtsalt och peppar. För att balansera lite hade jag också med en klick rönnbärsgelé och ja, det var faktiskt riktigt gott! Tänk att mina galna idéer faktiskt fungerar ibland.




Kommentarer
Postat av: Molly

hej tjejen!

jag tycker inte att du låter knäpp :) jag tycker att din mat låter god (även om jag är demi-veg) :)

din frukost lät god :) jag brukar ofta blanda kvarg/kesella och keso. jag tycker att det mättar bra :)

hoppas att du mår bra och att du har haft en underbar dag :)

kramar

2009-03-23 @ 19:02:40
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Mona

Hej!

Vilka härliga ideer du får och klart man måste prova innan man vet och följa sin magkänsla är bra;-). Jag är precis likadan, tar det som finns hemma och provar mig fram. Det är kul att se alla dina frestande och goda bilder :-)

Lycka till med allt!

2009-03-24 @ 20:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0