Tyvärr

Idag blir det ingen middagsblogg och inte ens ett positivt inlägg. Jag har varit i köket hela dagen och inte EN enda sak gjorde jag rätt. Självförtroendet är på botten och just nu känns det som att jag är helt fel ute. Jag vet att jag är hård mot mig själv som aldrig jobbat i ett restaurangkök, och jag vet att det alltid är så här i början innan man lärt sig lite mer.. men den här dagen var hemsk. Dels på grund av alla misslyckanden, men jag misstänker att en av anledningarna till att det gick så dåligt var för att jag inte åt mellan 7 och 16. Jag trodde vi skulle få lunch, men så funkar det visst inte riktigt. Inte alla gånger. Vissa kanske klarar det, men jag blir darrig bara det gått en halvtimme längre än det brukar mellan måltiderna.

Så ja, kaos. Jag skulle helst av allt vilja stanna hemma imorgon och slippa mer förödmjukelse, men det vore att ge upp och det tänker jag inte. Jag får vara ledsen, arg och besviken ikväll så går jag tillbaks imorgon och tar nya tag. Rom byggdes inte på en dag. Och det kommer definitivt inte avgöras på en dag om jag kan laga mat eller inte. Jag vet ju inte förrän jag har gett det ett ordentligt försök. Plus att det bara är imorgon kvar på denna köksdel, tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0