Tonfiskröra med bovete

Snabbt och enkelt till middag eftersom jag kom direkt från träningen. Jag hade kvar tonfisk sen tidigare och var ändå tvungen göra nånting av den, då jag verkligen ogillar att slänga mat, och jag har inte råd med det heller för den delen. Hur som helst så blandade jag tonfisken med skivad grillad paprika, kesella, mango chutney, limesås, havssalt och svartpeppar. Sedan blandade jag också i skivad rödlök och champinjon som jag stekt och även lite fryst hackad persilja. Till detta åt jag bovete vilket var riktigt längesen och det är dumt för det är väldigt gott! Broccoli blev det också till och på toppen hade jag lite hackade cashewnötter som gav rätten lite tuggmotstånd, det blir lätt bara en enda gegga av tonfiskröror. De gör sig kanske heller inte superbra på bild, men här är den iallafall.


Kommentarer
Postat av: Anna

Om jag säger att jag har ätstörningar och att när jag läser din blogg så blir jag motiverad att bli frisk så känns det som att jag hamnar i ett fack, det fack där många unga tjejer är idag så jag väljer att inte skriva det. Istället vill jag säga att jag gillar ditt sätt att skriva, ditt uppfinningsrika matlagande och dina härliga bilder.

Jag lär mig något nytt varje dag.

tacktacktack!

2009-03-17 @ 18:31:14
Postat av: E-S

Hej Anna, tack för din kommentar. Du ska veta att det gläder mig enormt att höra (även om du valde att inte skriva det) att du blir motiverad till att bli frisk när du läser min blogg. Jag vet inte hur länge du läst min blogg, men jag har själv en historia i sjukdomen, och jag vet hur viktigt det är att få en puff i rätt riktning. Jag är glad om jag så bara kan vara en liten del av den puffen för någon annan nu.

Blev jätteglad att läsa att du gillar min blogg, tack så mycket! Jag hoppas jag kan fortsätta vara en inspiration.

2009-03-17 @ 19:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0