Tom Kha Gai

Har varit sugen på thailändsk länge nu och eftersom jag fortfarande hade kyckling kvar i frysen sen jag grillade en hel i ugn så fixade jag en Tom Kha Gai, soppa på kokosmjölk, citrongräs, keffir limeblad, limesaft, röd currypaste (skulle varit räkcurrypaste, men det fanns inte), buljongtärning, galangal (släkting till ingefära), fisksås, champinjoner och tomater, som idag faktiskt var ekologiska - och ja, det är skillnad i smak. Man kan riktigt känna både i doft och smak, den där hemodlade aromen, så svårt att förklara, men så mycket godare än den jag brukar köpa.

Hur som helst, soppan blev god fast jag var hungrig och hade lite bråttom. Precis lagom kryddad. Att höfta när man har bråttom fungerar tydligen alldeles ypperligt :) Jag var iallafall och storhandlade idag. Aj, vad dyrt det blev, men oj så många bra saker jag hittade. Bland annat en ekologisk flytande honung som jag bara måste visa på bild, otroligt söt ^^ Och kors i taket, den var billigare än den icke ekologiska.




Söt, eller hur? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0