Svart quinoagröt

Idag tänkte jag testa nåt nytt, ja nytt för mig iallafall. Quinoagröt. Jag körde på svart, men roligast hade väl varit att ha en blandning av alla färgerna. Först kokade jag iallafall ½ dl quinoa i en ½ dl vatten och ½ dl sojamjölk tillsammans med salt och kanel i ca 15 minuter. Sen hade jag i hackad dadel, hackade mandlar och en ½ dl mjölk till som fick koka ihop tills det hela blev krämigt. Därefter la jag upp det i tallriken, hällde på någon matsked yoghurt, ringlade över lite honung, blandade ihop allt och serverade med bananbitar. Måste säga att det var en riktig höjdare, quinoan ger en riktigt nötig och god smak och lite mer tuggmotstånd än vanlig gröt som jag verkligen gillade. Till åt jag en wasa frukost med keso, kalkonskinka, sallad, alfaalfagroddar och röd paprika.




Kommentarer
Postat av: molly

tittar in och önskar dig en bra dag :)

jag ska också ner till sthlm i påsk :) ska hälsa på en släkting då :) vad ska du hitta på i sthlm när du ska ner?:) ska du går till några speciella affärer?:) jag ska gå till Goodstore hade jag tänkt. har funderat på det så länge men aldrig kommit mig för att besöka affären :/



ha en bra dag och start på veckan :) kramar

2009-03-16 @ 08:11:52
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: molly

aha, vad kul :) jag vet ej när jag ska ner men i och med att jag är arbetslös (och lär väl tyvärr vara det i påsk också) så kan jag åka lite när jag vill :)



har du varit i de affärerna förut?:) jag har varit på blueberry, tyvärr hade jag inte råd med mer än sylt :/ något speciellt du är på jakt efter?:)



du kan kolla in goodstore här på www.goodstore.se :)

ha en underbar dag!:) kramar

2009-03-16 @ 08:32:15
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0