Så trött

Känns som det inte spelar nån roll hur länge jag sover, jag är ändå lika trött. Idag blir det mycket kaffe. Och för att klargöra så brukar jag dricka ca 5-6 koppar per dag, om jag är i skolan dvs. Annars blir det kanske 4, och när det är tentatider säkert 10. Som nu. Egentligen är det bara viktigt för mig med kaffe på morgonen/förmiddagen, men när jag måste hålla mig vaken och alert, då dricker jag det mest för den sakens skull. För kaffet på skolan är inte direkt en smaksensation, så mycket kan jag avslöja.

Varför, förresten, serverar alla fik Löfbergs lila? Varför! Det är det enda kaffe jag verkligen inte klarar av, det smakar råttgift helt enkelt. När jag bodde i förra kollektivet lånade en av de jag bodde med kaffe av mig ganska ofta, så för att betala igen så köpte hon ett paket till mig. Kravmärkt Löfbergs lila. Visst är det jättebra med kravmärkt, men jag drack 2 koppar av artighet och sen sa jag att hon fick behålla det själv, för det gick bara inte ner. Och när jag är hemma och kan dricka gott kaffe, ja då ska det vara gott, punkt slut. Om ni undrar vad som går hem hos mig så brukar jag ha antingen Arvid Nordqvists eller Zoegas kaffe hemma. När jag blir stor och när jag blir rik så ska jag ha en riktig kaffemaskin hemma, men jag får nöja mig med vanligt brygg nu.

Annars så har vi inga föreläsningar idag, men iom S.M.A.R.T-grupparbetet så måste jag ändå till campus efter lunch så vi kan sammanställa de viktigaste punkterna. Men det är nog bra med en paus i tentaplugget, även om jag får det genom träningen ikväll. Jag skulle för övrigt behöva massage nu känner jag, det gör ont i axlar, nacke och rygg när jag skrattar och hostar. Det kan inte vara bra.



Frukost: yoghurt, hackat äpple, müsli, hackade hasselnötter, dadel. Det glutenfria brödet med prästost, tomat och ruccola. Brödet var alldeles för grynigt för min smak och jag sparar det nog till framtida gäster med glutenallergi. För helt ok, det är det, men jag föredrar helt klart mina vanliga brödsorter.

Kommentarer
Postat av: Molly

hej hej!

tänkte önska dig en bra dag :)

vi har samma kaffesmak :) jag dricker också helst zoegas eller classic kaffe :) löfbergs lila dricker jag bara i nödfall och det verkar vara det enda som serveras på en del restauranger :s



förresten, jag har en tävling om ett presentkort på müsli på min blogg. du kanske vill vara med? tänkte att du är en person som gillar müsli :)

ha en bra dag tjejen och ta hand om dig! kramar

2009-03-11 @ 08:44:31
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Haha! Nej, det är ju jättenyttigt med dadlar! Men lätt att jag äter tio stycken, heelt utan problem! Måste nästan begränsa mig! =P

Jo, Carl Jan är rolig! Men han tycks nog kanske vara roligare än vad han faktiskt är! Vi satt ju här på gästis ungefär hundra personer och röstade på honom på lets dance! Det var därför han tog sig så långt som han gjorde. ser du lets dance? Han var ju katastrofdålig att dansa! =P



Det är just det jag funderar på! Personlig tränare.. det är något jag också brinner för, och det är ju dagtid man jobbar! Det är ett jävla restaurangslit att jobba till två på nätterna, man klarar inte det om man vill ha massa barn och så, som jag såklart vill ha! =P



Man söker sig alltid till andra sidan! Man blir aldrig nöjd. i restaurangbranschen över huvudtaget är det mycket människor som har svårt att skriva och som inte är många som är teoretiskt lagda, många har dyseleksiproblem också, därför känns det som det är ganska låg standard på den här skolan! Nu menar jag inte standard på skolan, utan på studenterna! Och det känns ibland som att det inte är svårt att klara sig genom proven utan att ens plugga! Just för att det ska vara lätt för alla! Ja vet inte, jag kanske är "hemmablind" eller så är det något som faktiskt förekommer på restauranghögskolor! Känner du av det på samma sätt som mig?



2009-03-11 @ 09:09:38
URL: http://metrobloggen.se/hosjenny
Postat av: Molly

svar: ja, eller så är det så att löfbergs lila är det billigaste kaffet. IKEA har ju det och där vill man säkert vara så billiga som möjligt. jag vet att McDonalds har gevalia och det är ju mer acceptabelt ;)



kul att du är med i tävlingen :) tipsa gärna någon mer om den ;)

har du haft en bra dag? hoppas det :) här är det bra, men tyvärr är det mulet och trist ute :(

du får ha en fortsatt bra eftermiddag och kväll :)

kram kram

2009-03-11 @ 15:03:56
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Eva-Maria

Hej!



Hitta din blogg via facebook :) Kul!

Hoppas tröttheten gått över.



Kramar!

2009-03-11 @ 16:27:24
URL: http://eemmjj.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Själv sitter jag och avnjuter en kopp (läs: gigantisk mugg) Löfbergs lila nu. Men köper man annat när man bor i Karlstad så blir man lynchad. :) Dock så tycker jag om det! Men Zoegas är verkligen inte dumt det heller.

2009-03-11 @ 16:41:40
URL: http://www.IzZzY.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0