Panerad rödspätta med pesto- & kesellaspagetti

Det var ett tag sen jag åt fisk nu så jag plockade fram några rödspätta filéer och följde ett torskrecept jag hittade på en helt fenomenal matbloggssida. Den sidan är magisk och beroendeframkallande. Hur som helst så penslade jag först filéerna med smält smör blandat med limesaft. Sedan vände jag dem i en blandning av fullkornsdinkelmjöl, havssalt och nymalen svartpeppar. När filéerna var färdigpanerade la jag dem i en ugnsform, hällde över det sista av smör- & limesaftblandningen och kryddade med cayennepeppar. In i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter.

Under tiden kokade jag saltå kvarns fullkornsspagetti, i slutet tillsammans med broccoli. När det var klart plockade jag ur broccolin och blandade sen i en matsked kesella och en klick pesto i spagettin och blandade. Serverade det hela med blandsallad, tomat och broccolin. Riktigt gott var det, och precis som receptet utlovade så smakade det inte fisk om fisken :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vadå för matbloggsida? :)

2009-03-03 @ 20:30:15
Postat av: Camilla

Låter jättegott!

Vilken matbloggsida?

2009-03-03 @ 21:35:07
Postat av: E-S

Kanske borde ha skrivit ner den ja :) Det är www.tastespotting.com, men jag varnar er, det är i princip omöjligt att slita sig! Jag har redan ägnat åtskilliga timmar åt att dregla över alla recept, och är bara på sida 28 :P

2009-03-03 @ 21:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0