Nu var det gjort

Så var mötet över. För den här gången. Jag kan avslöja att det var en dejt med en kille jag pratat med över internet i ca 2 månader och det gick verkligen jättebra, över förväntan. Kanske mest för att han var så avslappnad som person. Jag däremot var ett nervöst vrak den första timmen. Hade han varit som jag hade det gått åt skogen, men som tur var tog han tag i det hela och innan kvällen var slut så var vi som ärtor och morötter (forrest gump för den som inte sett den), så det här kan mycket väl bli något bra, om korten vill oss väl. Eller hur man nu säger. Jag bjöd på den maträtt jag tidigare skrivit om och visat bilder på här i bloggen, viltfärsbiffarna. Det var en stor hit, han var mycket nöjd. Dessutom bjöd jag på chokladfondant som han också gillade, men jag fick tyvärr ingen bild på det. Ibland får ni ha överseende. Jag får dämpa mitt bild-nördande ibland, även om det är svårt.

Nu är det så här att denna kille bor i Norrtälje, så det ska mycket till för att det ska bli något i fortsättningen. Men dit ska jag redan i påsk, så det är inte alltför långt bort. Tänk att det faktiskt kan fungera, det här med nätdejting, och dessutom med någon som bor så långt bort. Jag är sååå glad!

Idag hade vi som sagt vegetarisk matlagning i skolan så som bonus bjuder jag på bilder därifrån. Enjoy!


Falafel hade någon grupp gjort.

Bröd till en av måltiderna.

Vet faktiskt inte riktigt exakt vad det är, men ni kanske ser själva.

Bönsalsa med ris och något jag inte kommer ihåg.

Rotsakspytt med ägg och sås.

Våran rätt som var borlottibönbiffar med en zucchini / aubergine, valnöt, ruccola-sallad med en citronyoghurtsås.

Det vi fick äta. Fylld paprika och zucchini, med en tomatbaserad bönröra med festaost, plus ris. Nej, jag orkade inte ens hälften.

TIll fick vi ett focacciabröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0