Min stora svaghet

Delikatessbutiker, hälsokostbutiker, butiker med ekologiska produkter, en blandning av de alla.. ja, ni förstår. I och med vårat grupparbete så fick jag upp ögonen för två fantastiska butiker i Umeå. Dels har vi Meretes, som tyvärr ligger långt bort (ja, mätt med mina korta ben) från centrala stan, men som med sitt fina ekologiska utbud kommer få mig som stamkund, i den mån studiebidraget tillåter förstås. Många bilder blev det så ni får hålla till godo med vissa av dem i miniatyrformat.







Alla livsmedel hos Meretes är ekologiska och hyllorna är överfyllda av mitt favoritmärke Saltå Kvarn, vilket gjorde mig helt överlycklig. Det fanns sojaprodukter, torkad frukt, lösvikts-thé, nötter, fruktdrycker, marmelader, frukt, grönsaker, rotfrukter, bröd från lokala bagerier (det var alldeles varmt och nybakat när vi var där, mm) och ja, massor med roliga, intressant och goda produkter. Hon hade choklad också som ni ser, bland annat alltså Green & Blacks, men min fråga är vad det är för choklad jag har på bilden? Jag har sett alla andra sorter tidigare, men inte denna. Någon som testat den?

Fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det en härlig butik, önskar att man alltid hade råd att handla där! :-)

Lycka till med arbetet!



Kram

2009-03-19 @ 19:28:26
Postat av: Molly

chokladen är nog deras påskchoklad :) jag såg den i den engelska shopen idag :)

ha en under kväll :) kramar

2009-03-19 @ 21:46:29
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0