Min stora svaghet, del 2

Så tog vi en sväng på en fantastisk liten gourmetbutik i stan, Duå. Det första som mina alltid så uppmärksamma chokladantenner gav stort utslag på var de härliga chokladpralinerna som fanns att skåda under glasdisken. Förvisso var de svåra för någon att missa med de färgerna, och jag misstänker att det finns en poäng med att de ligger så nära ingången till butiken ;) Jag är som sagt en sucker för choklad så där stod jag med dregel i mungipan bra länge innan jag insåg att det fanns mer att upptäcka.







Nu kan det hända att jag fokuserade lite väl mycket på mitt stora intresse som är små prylar och roliga goda tillbehör, ni ser ju chokladen, vinägern, marmeladerna, den söta stjärnpastan, de trevliga risottoblandningarna och ja.. att nämnas i övrigt och som jag inte borde glömt att fota är att de även säljer mycket fint kött och de har ett stort utbud av ostar, vilka till en stor del, som man också kunde känna tydligt på doften, var vällagrade. Jag är osäker på möjligheterna att äta där, men är det möjligt så blir det ett besök snart, bestämde vi oss för i gruppen idag. Många trevliga upptäckter på kort tid, och blir det inte en måltid där så blir det åtminstone en provning variant större av chokladpralinerna ;)

Kommentarer
Postat av: Molly

hej hej!

jag skrev ett mail till henne :)

hoppas att du mår bra den här kvällen :)



jelly beans är så gott (dem kostar dock 200 kr/kg), men det är det värt :)

ha en underbar kväll och tack för din snälla kommentar:) blev jätteglad :)

kramar

2009-03-19 @ 20:11:19
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Matilda

oj! är det alltså CHOKLAD de där färggranna!? trodde choklad vad brun? :-) men hade absolut inte bangat de där heller.... chokladälskare som man är! hallon och choklad, finns det en bättre kombination? skulle inte tro det! :-)



haha, vilken syn jag fick framför mig, en ume-tjej ute på balkongen i skoteroverall, mössa, lovikavantar och en kopp ångande té. här är det inte så pålitligt väder, men mot vår vägg på balkongen är det ofta lä och då funkar det ju att sitta där bara solen vågar visa sig! annars är det rätt kallt här i uppsala också.. men SNAAART är det sommar! äntligen!

2009-03-19 @ 22:17:36
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0