Krämig avokadopasta med strimlad kalkon

När man har såna här rester man måste bli av med så skulle jag gärna äta rester varje dag. Eller ja, sånt som håller på att bli dåligt iallafall, rester kanske det inte är. Men en halv avokado och kalkonpålägg som det började bli varningsstämpel på fick jag lov att kasta ihop något av. Guacamole (avokado, hackad chili, pressad vitlök, kesella, limesaft, salt och peppar) är gott, pasta är gott och varför inte slå ihop det hela? Riven morot, strimlad zucchini, hackad tomat, sallad, den strimlade kalkonen och en klick keso fick göra pastan sällskap, men tomaten, salladen och keson la jag till i efterhand, jag hade lite för bråttom med att fota :)

Resultatet blev hur som helst väldigt gott och jag är mätt och belåten. Solen har varit närvarande hela dagen och även då det var dags för middagsbilden så det blev ett härligt ljus som man inte alltför ofta är förunnad. Förutom stök i köket har det blivit tvättning, städning av mitt rum och jag har dessutom en renbäddad säng. Finns det något härligare än att krypa ner mellan rena, tvättmedelsdoftande lakan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0