Kaos

Vissa hatar måndagar. Vissa hatar andra dagar i veckan. Jag hatar dåliga dagar. Och det spelar ingen roll vilken dag i veckan det är, för är den dålig, ja då är den dålig. Som idag. Först var jag trött och helt orkeslös under grupparbetet idag, förmodligen inte uppskattat av de andra gruppmedlemmarna. Sen skulle jag på träning, äntligen tänkte jag, nu ska jag koppla bort och bara vara. Men nu hade jag lyckats med den olyckliga kombinationen halkigt material mot halkigt material, vilket resulterade i att min träningstopp valde att glida upp hela tiden när jag sprang på löpbandet. Efter 20 minuters halka upp - dra ner, halka upp - dra ner så gav jag upp och gick resten. För att göra det hela lite värre så drabbades jag av en konstig yrsel innan och under coren, som gick över till slut som tur var.

Japp, men hungrig och trött var jag, och handla innan middagen behövde jag göra. Hade tagit med mig allt till snabbkassan och skulle betala.. var är min plånbok? Den var borta, helt enkelt. Höll på att få panik, men insåg att det inte fanns så mycket att göra förutom att leta där jag var sist. Så tillbaks till träningslokalerna och där, under en bänk i omklädningsrummet låg den. Tur i oturen! Handlade min mat, och till slut kom jag hem och fick den goda middag jag längtat efter.

Kycklingrulle. I den hade jag en hög av den ugnsgrillade kycklingen från i lördags, blandsallad, alfaalfagroddar, tärnad zucchini, champinjon, tomat och avokado, lite riven gouda/mozzarellaost och en sås på kesella, vatten och mango chutney. Rullade in det hela i ett tunnbröd och så gudomligt gott det var efter allt elände. Gott hade det nog varit oavsett, men ni kanske förstår :) Avokadon är inte med på bilden, för mitt i hungerstressen så glömde jag den till en början, men en kycklingrulle utan avokado är som julafton utan glögg, så det ordnade jag snabbt.





Kommentarer
Postat av: IzZzY

Usch vad jobbigt det är när man tappar plånboken, eller nycklarna. Men det var ju härligt att du fick fatt i den till slut i alla fall. :)



Sen ser det lika gott ut som vanligt. Men när ska jag lära mig att inte läsa din blogg, då jag sitter på jobbet och vet att jag kommer bli galet sugen? :P

2009-03-18 @ 00:42:40
URL: http://IzZzY.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0