Havre- & allbrangröt med keso och varma äpplen

Idag freestylade jag lite och blandade havre/quinoa-blandningen med lite allbran plus-flingor. I hade jag också linfrön och ett hackat torkat fikon och precis innan jag skulle koka allt så fick jag för mig att hälla i en skvätt fun light appear (med äpple- och päronsmak), då jag skulle ha varma äppelbitar på gröten. Jag vet inte vad jag tänkte, men mycket äppelsmaker blev det. Verkligen inte mig emot då jag älskar äpple! Värmde alltså små äppelbitar tillsammans med kanel och ingefära i micron, toppade gröten med keso och denna röra. Äppelbitarna blev precis lagom, inte för mjuka och inte för hårda. Det  blev helt klart lite äppelmossmak på det hela. Serverade med sojamjölk och några hackade cashewnötter fick vara med också, men de fick jag inte med på bild. Riktigt gott iallafall, både med allbran-flingorna och äppelsmaksexplosionen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0