Fruktyoghurt med äpple, müsli och nötter

Äntligen skiner solen! Det är klarblå himmel och gnistrande solstrålar letar sig in i rummen, det får mig genast på så bra humör. Det bästa av allt är att jag ska gå in till stan nu på morgonen, förhoppningsvis ger det mig både ett stort leende på läpparna och en stor dos av välbehövlig D-vitamin.

Igår slog det mig att jag ville äta egen fruktyoghurt till frukost idag, men med tanke på att jag inte bor själv här så är inte ljudet av en mixer så populärt kl 7 på morgonen så jag gjorde den igår innan jag la mig och ställde in i kylen inplastad. Jag mixade bara naturell yoghurt med fryst mango och hallon. Idag smaksatte jag den med lite vaniljsocker, vilket blev alldeles lagom. För mig som har lite svårt för de söta fruktyoghurtar som finns att köpa färdiga så är det här perfekt. Jag toppade det hela med hackat jona gold-äpple, änglamarks fruktmüsli, hackade hasselnötter och gojibär + kanel och ingefära som alltid. Jag älskade att yoghurten blev härligt rosa, som är min absoluta favoritfärg, det såg verkligen inbjudande ut. Till yoghurten åt jag en skiva müslibröd med keso, kalkonskinka, sallad, tomat och groddar. Ja, det blir lite mack-berg men det är ju så gott med allt så jag kan inte låta bli :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0