Fajitakryddad tilapia med kesellapasta

Jag är riktigt nöjd över att det börjar gå mot ljusare tider nu. Idag var första gången i år jag kunnat ta kort på min middag i dagsljus, även om det kanske hade kunnat vara lite ljusare ändå. Men hellre lite dagsljus än hemskt lampljus, det förstör alla färger tycker jag. Hur som helst. Dagens middag blev alltså tilapiafilé kryddad med fajitakrydda, limesaft och avokadoolja. Fisken skar jag i små kuber och rörde ner dem i kryddblandningen och stekte dem sedan tillsammans med skivad rödlök.

Till det kokade jag saltå kvarns fullkornspastaskruvar och när de var klara blandade jag ner en kesellasås kryddad med lite fajitakrydda, limesaft, svartpeppar och basilika. I röran hade jag också lite skivad grillad paprika. Rev lite morot som också fick vara med i blandningen, rörde om och serverade sedan med fisken och löken ovanpå. Salladen känns nästan onödig att nämna numera, jag är utan tvivel helt beroende av den :) Annorlunda smaker iallafall, men de passade riktigt bra ihop måste jag säga!


Kommentarer
Postat av: Molly

ja, så heter den :) kul att du gillar mina små svammliga kommentarer om maten. känner mig så dum ibland, men jag tycker att man måste förklara om någon ska våga att testa :)



jag åt också tilapia till middag :) en god fisk tycker jag :)



strömsund, det vet jag ju var det ligger :) och luleå också för den delen :p

jo, det blir nog gbg för mig och jag ska försöka att se till att det blir en utbildning där också för jag trivs så bra där nere.

du får ha en fortsatt bra kväll :) här är det halv åtta hos mig som gäller :)

kram kram

2009-03-12 @ 19:31:49
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0