Crêpes med lammskav och pepparrotskräm

Nej, jag har inte nallat från spritskåpet, jag råkar bara vara lite extra galen idag. Det är lite tröttsamt att alltid göra skavgryta så nu ville jag se hur kombinationen pannkaka, lammskav, champinjoner, rödbeta, zucchini och pepparrotskräm blev. Stekte pannkakorna tidigare idag, grundreceptet lånade jag från Nlife, men eftersom vi bara hade vetemjöl hemma så blandade jag ut det lite med fullkornsdinkelmjöl.

Till själva fyllningen stekte jag först lammskav tillsammans med champinjoner i bitar, kryddade med viltkrydda, svartpeppar och soja. Jag kokade en rödbeta ett tag innan jag rev den grovt på rivjärn. Sedan skar jag zucchini i tunna remsor och gjorde pepparrotskräm på riven färsk pepprrot, kesella, yoghurt, örtsalt och nymalen svartpeppar. Sedan fyllde jag bara pannkakorna med lite av varje, rullade ihop och toppade med lite riven ost och skjutsade sen in dem i ugnen i ca 10 minuter. Pepparroten funkade så fruktansvärt bra med lammskavet, en klockren kombination! Det kommer jag testa fler gånger, kanske i någon annan version då även om denna var riktigt bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0