Ändå trött

Jag sov väl från 23 till 06:30, med ett kort avbrott vid fyra då jag av nån anledning vaknade.. men jag är helt slut ändå, vilket jag tror beror på att jag drömde väldigt mycket inatt. Eller det gör jag nog varje natt, men nu kom jag ihåg så mycket av det. Inga otrevliga drömmar iallafall, skönt. Idag är det tre dagar kvar tills besöket kommer. Helt galet, alldeles nyss var det flera veckor kvar. Sittningen närmar sig också och den är nu betald och jag har valt dryck till maten. Imorgon blir det att fara på stan och se om jag kan hitta den där detaljen jag ville ha till min outfit, för det blev då inte av i söndags. Vanligtvis är mina helger ganska lugna, och nu händer allt på en gång känns det som. Men hellre det, så det blir lite kontrast och man verkligen kan se fram emot ett festtillfälle. Enligt SNR (Svenska näringsrekommendationer) så ska en kvinna hålla sig till 9 glas i veckan, eller 3 vid ett tillfälle. Jag misstänker att det inte riktigt kommer hållas på lördag.

Snart dags att bege sig till skolan igen. Idag har vi föreläsning om "måltidens sociokulturella perspektiv" som handlar om varför vi äter som vi äter, vilka faktorer som bidrar till det osv. Kan nog bli intressant. Om man för övrigt är intresserad av näringslära så kan jag verkligen rekommendera våran kursbok, "näringslära för högskolan", den går igenom verkligen allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0