Amerikanska pannkakor & keso med frukt och nötter

Inte jättelyckad frukost/brunch idag, men den vart god i slutändan vilket är huvudsaken. Gjorde alltså amerikanska pannkakor och hade förutom de vanliga ingredienserna i hallon och hackade hasselnötter. Till hackade jag sharonfrukt och mer hasselnötter som jag blandade med keso, kanel och lite honung. Problemet var när jag skulle steka pannkakorna och hallonen visade sig vara lite stora för att få en jämn stekyta, de blev som stora klumpar i pannkakorna. Så nästa gång ska jag mosa ner dem ordentligt. Det är ju kul att göra nåt lite roligare på helgen iallafall, även om det jag annars brukar äta är riktigt gott det med..men variation är bra, och man tröttnar inte så fort. Frukostarna ska jag helt klart bli bättre på att variera, för svårt är det egentligen inte, det gäller bara att vara öppen för nya förslag och ha lite fantasi så ska det gå :)




Kommentarer
Postat av: molly

hej tjejen!

ser gott ut :)

hoppas att du har haft en bra dag :) här har det varit sol och jag har varit ute och njutit av den samt traskat till lidl och köpt diverse roliga smaksatta yoghurtar (?!) :p



vad jag gör om dagarna? ja, du. jag är arbetslös så jag gör inte så mycket mer än söker jobb, sitter vid datorn, tränar, promenerar osv. jag har all tid i världen att göra lite vad jag vill. ska dock söka till universitet nu på måndag då man kan börja söka inför hösten :)



ja, det blir melodifestival för min del. de andra vill se det så jag är så illa tvungen ;) vem vill du ska vinna? jag vet inte vem jag hejar på, måns kanske eller EMD.

blev kycklingen bra? hoppas det :)

ha en fortsatt bra kväll :) kramar

2009-03-14 @ 19:18:22
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0