Vegburgare med grillad nektarin

Idag orkade jag inte göra nåt avancerat och när jag såg att maxi hade nutanas indiebiffar så fick de följa hem, tillsammans med Max egna hamburgerbröd, men denna gång provade jag fullkornsvarianten med frön i. Förutom bröd och burgare så hade jag en coleslaw-liknande röra på brödet, gjord av riven morot, riven zucchini, kesella, sambal oelek, örtsalt och honung. Jag ville ha nåt lite mer frisk och sött med också så jag slängde även i några skivor nektarin i grillpannan, tillsammans med brödet, burgaren och skivad champinjon. På med lite sallad och tomat så var burgaren komplett, och den blev riktigt god, även om jag gärna hade haft mer sting i såsen. Det får jag fixa till nästa gång. Ni får uräskta bilderna, det är så mörkt ute pga alla moln, så ljuset blir uruselt härinne.


Kommentarer
Postat av: Filibabba

grillad nektarin låter spännande :)

2009-06-13 @ 20:59:48
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0