Stuvade makaroner med vegbullar & tomatsås

Jag har varit grymt sugen på stuvade makaroner bra länge nu, så idag tänkte jag ge efter för begäret. Tyvärr tabbade jag mig rejält, dels för att jag inte visste riktigt hur snabb min nya "spis" är och antagligen för att jag hade för bråttom och hade i makaronerna innan mjölken började koka.. men bränt blev det, och det var tur jag hade en minikastrull också, för annars hade jag blivit helt utan. Jag hade vid det laget hunnit göra klart det andra, så jag fuskade lite och redde med maizena, men det smakade lika gott för det.

Förutom de stuvade makaronerna (som jag kryddade med örtsalt och nyriven muskotnöt) så gjorde jag en tomatsås där jag först stekte gul lök och vitlök, sedan i med strimlad zucchini och champinjon i bitar, krossade tomater med chili, tomatpuré, örtsalt och basilika. Riven morot blev det också vid serveringen. Det var precis så gott som jag hade väntat mig och med tanke på hur trött och less jag var efter att ha kommit hem efter träningen så är jag förvånad att jag inte gav upp och åt yoghurt istället. Men glad är jag nu att jag inte gjorde det :)


Kommentarer
Postat av: Molly

du får ha en bra helg :) take care! kram

2009-06-12 @ 21:10:11
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0