Smörgåstårta

Min mamma har gjort det igen. Vissa saker blir bara alltid bra när hon gör dem, och dit hör smörgåstårtan. Det har inte alltid varit samma variant, och denna var helt ny för mig. Bottnarna var såna stora polarbrödskakor som är halvmåneformade, med fyllning av creme fraiche, turkisk yoghurt, majonnäs, stenbitsrom, kaviar och tärnad crabfish. På var det sallad, tomat, citron, gurka och räkor. Så god smörgåstårta har jag aldrig ätit förr! Jag avskyr verkligen de som är gjorda på grädde, som lämnar en totalt utan smakupplevelse och dessvärre en obehaglig fetthinna i hela munnen. Den här smakade friskt och var inte alls stabbig eller för mäktig. Fem av fem möjliga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0