Kryddstark kycklingpanna

Kycklingfilé blev det alltså till middag idag. Jag skar den i små tärningar och stekte tills de var precis klara och plockade sen upp dem. I med finhackad gul lök, skivad champinjon och strimlad zucchini som fick steka ihop sig ett tag innan jag la i kycklingen igen, tillsammans med vitlöks- och chilisås, havregrädde, chicken steak-krydda och örtsalt. Det fick bara puttra en liten stund innan jag tog det av plattan. Efteråt rörde jag också i körsbärstomater skurna i fjärdedelar. Till hade jag röd quinoa som jag kokade tillsammans med chilikrydda, örtsalt och gurkmeja. Lite sallad så var middagen komplett. Det blev bra hetta på det hela, men inte så det tog över. En väldigt god och framför allt inte gröt-innehållande middag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0