Avokado och philadelphia på mjukt & hårt bröd

Det var nog flera år sen jag bara åt mackor till frukost, men idag blev det faktiskt så. Jag hittade ett knäckebröd igår som verkade supergott och även om det kostade lite så var det lätt värt det, det var precis i min smak. Det heter Batanun och innehåller bland annat solros-, pumpa- och linfrön. Tydligen är det Egypten-inspirerat, vad nu det innebär. Hur som helst kan jag verkligen rekommendera det. Utöver det brödet blev det ett osötat mjukt fullkornsbröd, ett jag brukar köpa då och då, från Finax. Som pålägg hade jag philadelphia, avokado, blandad sallad, tomat och örtsalt. Jag provade också att ha lite sojadryck i kaffet, men usch, det är verkligen inte min grej. Svart kaffe ska det va.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0