Sista rycket

Jag har faktiskt suttit i 2 timmar och pluggat nu, oavbrutet. Satte inte igång datorn förrän nu, kanske är därför. Ska stänga igen den så snart jag kollat de vanliga sidorna, för annars vet jag hur det blir. Det är alldeles för enkelt att döda tid genom att slösurfa. Jag har inga som helst förväntningar om att jag ska klara den här tentan. Det enda jag vet är att jag börjar lära mig  bakteriers namn och egenskaper och det är väl bra, men jag har ingen aning om ifall det är något jag kommer ha nytta av på tentan. Kemitentan hade tex lika gärna kunnat vara skriven på kinesiska för min del. Näe, nu ska jag minsann trycka in allt jag kan komma över om mikrobiologi.

Gårdagen var som det kanske framgick, skräp. Idag känns det bättre och jag hoppas att jag lyckas vara produktiv hela dagen. Jag + sitta still + mikrobiologi är inte riktigt lika med succé, men jag ska göra det bästa jag kan. Med litervis av kaffe, envishet och tålamod ska det nog funka. Allra mest tack vare kaffet. Som för övrigt är snordyrt nu. Snart måste jag väl börja köpa Icas egna märke, argh. Då tror jag hellre att jag slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0