Shoppingdag

Ojoj. Tänkte att det var lika bra att blogga först efter dagens flängande. Upp halv sju imorse, frukost, dusch, såg lite på 7 pounds innan jag sen gick in till stan och gick till frisören. Hon som klippte mig kände igen mig, trots att det var 1 ½ år sen jag var där sist och det var inte ens hon som klippte mig den gången. Otroligt. Jag trodde att de hade för många kunder för att komma ihåg såna personer som inte ens är stammisar. Nåja. Klippt blev håret iallafall och jag är nöjd. Ingen stor förändring, men det var inte tanken heller.. men lite lugg har jag fått och lite mer uppklippt. Sanslöst dyrt är det att klippa sig och nu lär det väl dröja 2 år till nästa gång.

Efter det gick jag in lite på lagerhaus där jag hittade några roliga saker, även théshopen fick ett besök, likaså Nicole. Sen drog jag vidare till Ersboda där jag först handlade på Stadium och sen på Coop. Är helt klart nöjd med dagen, även om det tog både pengar och energi. Men nu är det gjort och slipper på ett tag. Har tagit lite bilder så ska ni få se vad för trevliga som hamnade i mina kassar till slut. Men först en bild på mig själv med nyfärgat och nyklippt hår, det syns lite av luggen iallafall :)





Sådär ja. Det blev alltså bland annat thé, två rooibus med smak av blåbärsmuffins och brunkulla. Köpte där även valrhonachokladen som syns längst ner. På Lagerhaus hittade jag de söta köksmåtten i knallrosa, en rivjärnsplatta, eller cestjärn kanske en del kallar det..? Sen ett spagettimått för jag vet inte hur många gånger jag stått där och försökt höfta och det blir aldrig rätt mängd. Nu har jag nåt att mäta efter, äntligen. Hittade också en liten kokbok med kycklingrätter, det blir väl något av en bibel för mig som älskar kyckling.. eller nåja, kanske ett testamente eller en apostel. Iallafall.. på Stadium hittade jag två träningstoppar, ett par träningsbyxor och denna vattenflaska med hopprep som var på rea. Har alltid velat ha ett hopprep, så nu ska det skuttas här hemma. Till sist, en kofta som jag fyndade på Nicole, endast 100 kr, sånt gillar jag..! Sen blev det förstås en del mat, men den orkar jag inte räkna upp. Nu ska jag pusta ut ett tag innan jag tar tag i middagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0