Nystart?

Känns mycket bättre idag. Om det beror på att jag inte har föreläsning vet jag inte, men det kan hända att det bidrar. Vacker himmel idag också med rosa-lila-blå färger. Kom iväg på morgonpromenad idag. Var inte så motiverad imorse och tänkte att är det -12 eller mer så går jag inte ut. Kollade temperaturen på datorn.. -11,4 . Crap. Nåja, det är ju för en god sak. Min hälsa. På tal om den så är jag rätt stolt att säga att jag inte har varit förkyld sen november 2007, inte ens snuva har jag haft. Det måste ju betyda att jag byggt upp mitt immunförsvar riktigt bra. Det, eller så har jag haft en onaturlig tur. Det kanske är nu jag ska passa på att köpa en trisslott?

Idag ska jag kolla igenom alla papper vi fått till den nya kursen och förhoppningsvis förstå något av det också. Sen måste jag hitta nånstans att lägga allt skräp jag samlat på mig. En liten bokhylla hade inte varit fel, men jag orkar inte leta reda på en nu, när jag ändå inte ska bo här så länge till. När jag flyttar nästa gång så blir det sjunde stället jag bor på sen jag kom hit. Det kan inte vara normalt. Kanske därför jag inte riktigt trivs i Umeå, för att jag aldrig fått bo och lära mig trivas på ett och samma ställe. Kanske. Nu blir det mer kaffe och lite surfande innan jag tar tag i dagen.


Frukost idag, banangröt med extra banan på, sojamjölk, wasa rågi med messmör, keso, tomat och ruccola. Till höger den vackra himmelen utanför mitt fönster.

Kommentarer
Postat av: Yasmin

Vi ska ha fest på lördag hos en kompis till mig i ålidhem och kanske blir det utgång..du är välkommen och komma..=) / yasmin

2009-01-08 @ 16:18:19
Postat av: IzZzY

Vad är banangröt? (Måste ju vara något som tilltalar mig - Jag är totalt såld på banan. :) )

2009-01-08 @ 18:39:06
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se
Postat av: E-S

Yasmin: Har en vit period och det känns lite trist att vara på fest nykter, tråkigt men så är det =/ Jag ses gärna över en kaffe nån dag, eller om vi ser på film nån kväll, bara vi får träffas och prata :)



IzZzy: Banangröt är busenkelt och jättegott :) Jag kokar gröten nästan klart, gärna gjord på vanliga havregryn eller blandgryn, och sen har jag i en mosad banan på slutet. Helst ska den vara riktigt mogen så gröten blir söt och god. Grymt gott! Det tycker jag du ska prova :)

2009-01-08 @ 19:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0