Nu kommer straffet

Så går det om jag får för mig att springa två dagar i rad. Mina benhinnor klagar genom att demonstrativt göra hiskeligt ont, det bultar och ömmar. Det är inte bra när det gör ont bara av att gå. Jag vet, jag måste köpa nya skor, men det kostar pengar som jag inte har. Allra minst efter ännu en icke vinstgivande trisslott. Förr vann man åtminstone en ny lott ibland, men de verkar ha tagit bort allt utom storvinsten, som ungefär en person om året vinner, om ens det. Nu hade jag förvisso inte tänkt att trisslotterna skulle fixa min ekonomi, men lite hjälp på traven hade inte varit fel. Otur i spel och otur i kärlek. Känns fint.

Idag börjar alltså den nya kursen. Jag såg att de varit så pass barmhärtiga att de delat upp tentamen i tre delar, så man slipper plugga in allt till en mastodont-tenta på slutet. Perfekt för mig som har svårt plugga veckor i förväg. Kombo N is back in da house också, hon kom inatt så jag har inte träffat henne än. Nu lär det bli lite mer liv här iallafall och jag har verkligen saknat att ha henne i krokarna. Förstår inte hur jag ska kunna klara att bo helt själv sen, då jag är van att ha folk omkring mig. Men jag måste ju för tusan bo själv nån gång i mitt liv, hur ska jag annars bli vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0