Livet blev just lite lättare

På måndag kan jag köpa mjölk till gröten igen och jag slipper blötlägga alla mina bönor. Pengar pengar pengar. Det var i grevens tid också, men de kommer. Utöver att det ordnat sig med csn så ringde de även från mitt senaste sommarjobb och frågade om jag ville jobba hela sommaren.. nu, i januari. Väldigt tidigt, men de måste väl göra så. Och jag som ville jobba i Umeå i sommar. Tackar jag nej till det här så kan jag ju aldrig veta säkert att jag får sommarjobb här, men jag hade så gärna velat skaffa bostad i början på juni för att kunna få nåt riktigt bra. Tackar jag ja slipper jag däremot hyra i sommar och med min kötid kan jag ändå få ett rum på historiegränd vilket är helt ok ändå, plus att jag faktiskt tjänar ganska bra på jobbet i hemtjänsten. Jobbar jag arslet av mig i sommar så ska jag lägga undan i princip allt och åka ut och resa, något som jag längtat efter så länge.

Ja, jag tror jag redan har bestämt mig. Jag har inte råd att tacka nej. Nu är det alltså fokus på tentor som gäller och att klara allt förstås. Det blir min huvudsysselsättning idag, kanske en joggingtur och en promenad i trevligt sällskap lite senare. Det känns som jag är 10 kg lättare idag... den ångestklumpen vägde en del. Nu - frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0