Klant

Bättre förberedd, mmm just det. Halvvägs på morgonpromenaden dog min mp3-spelare igen. Jag började kasta förbannelser över min mp3-spelare innan jag till slut insåg att jag inte hade bytt batteri efter gårdagens missöde. Som min kära kompis Magnus hade sagt: "de tre magiska: skyll dig själv." Som tur är så har jag en fantastisk förmåga att dagdrömma mig bort vilket jag nu gjorde och överlevde den sista biten hem. Nej, jag tänker inte avslöja vad jag dagdrömde om. -15 var det idag och min haka var en isklump efter 10 minuter, men i övrigt var jag väl förberedd för kyla. Jag verkar för övrigt vara den enda som är galen nog att motionera vid den tiden på dygnet, eller så är det bara så att annat folk inte kommit igång efter julledigheten än. Skönt är det iallafall.

Det var nog sista gången på länge jag åt yoghurtfrukost, dessutom med frysta hallon i. Jag hackade i princip tänder efteråt. Nu är det varm gröt som gäller. Vad händer idag då? Ja inte vet jag. Men jag har lite tankar på att gå och handla inför veckans måltider, som jag faktiskt planerat - det ni. Jag köpte en fantastisk kokbok i mellandagarna, Klaras goda GI-dagar. Förvisso är den lite tjatig med mestadels kyckling och fisk, men jag lyckades hitta en hyfsad variation ändå. Jag längtar också tills min första lagalätt-tidning kommer, massor med bra recept. Nåja, nu ska jag väl försöka komma igång med dagen och börja med att hoppa in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0