Gäsp

Åtta timmars sömn hjälpte inte för att jag skulle bli piggare. När klockan ringde började jag dividera med mig själv. "Näe, jag vill verkligen inte gå ut idag, jag fortsätter sova" - "Nej, tänk inte, bara gå ut". Jag följde den sistnämnda tanken. Det är farligt att börja fundera på saken, för det är kallt ute och det är skönare under duntäcket. Tur jag inte kollade precis hur kallt det var innan jag gick, för när jag väl var ute trodde jag det var varmare än igår, men det visade sig att det var -16. Man kan alltid lita på att januari är snorkallt. Det är jag inte det minsta tacksam för.

Mp3-spelaren var igång hela vägen också, det hjälpte en del. Jag kom fram till att jag måste ha gått i riktigt rask takt idag, för den sista kvarten blev även min isklumpshaka varm, helt otroligt. En varm frukost blev det iallafall, en gröt gjord på hälften müsli, hälften blandgryn, linfrön, kanel och ett ägg som jag rörde ner efter ett tag. Hackat päron på och sojamjölk till. Frukosten kommer alltid att vara min favoritmåltid på dagen. Det är tyst och lugnt och mysigt.

Kommentarer
Postat av: IzZzY

Man ska aldrig börja tänka på morgonen. :P

2009-01-04 @ 18:09:34
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0