Dagens middag, 17/1 -09

Ville ha lax som jag oftast vill ha på lördagarna, men jag tänkte att det var dags att göra nånting annorlunda den här gången. Varför inte fortsätta på temat frukt i mat? Jag mixade därför hallon, mango, sambal oelek och dadelbalsamvinäger till ett slags mos som jag täckte laxfilén med. Till gjorde jag dels en sås på hela bitar av mango och hallon, tillsammans med lite av moset jag gjorde innan, plus lite honung. I ugnen tillsammans med laxen hade jag också sötpotatis och rödlök med olivolja, örtsalt, peppar och rosmarin. Jag var väldigt osäker på om det skulle funka eller inte, men det gjorde det - faktiskt. Det var till och med väldigt gott! Nu blir det mer experiment med frukt och bär i mat framöver, kul att testa kombinationer man inte alls är van vid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0