Dagens lunch och slutet på en era

Idag gjorde jag det. Tanken föddes för säkert fem år sen och det är väl märkligt att det skulle ta så lång tid att ta tag i det. Jag har förmodligen min vän IzZzy att tacka för det. Med säkerligen över 100 blogg-inlägg att kopiera så är det förvisso ett under att jag tog mig igenom det. Fick mig några trevliga skratt iallafall. Jag tyckte jag var vuxen och mogen när jag gick i gymnasiet, men nu fick jag se beviset på raka motsatsen. En krokig väg jag gått sen dess, det blev väldigt tydligt nu. Lite för tydligt. Kanske ett välbehövligt wake-up-call? Hur som helst. Hejdå Lunarstorm, nu är det över. Alldeles för många dagar för sent.

Dagens lunch fick bli en sådan då jag tar fram en sak i taget och jag lägger till ingredienser lite på måfå. De brukar kunna sluta lite hur som helst och inte alltid med positivt resultat. Det blev dock helt ok. Strimlad morot, bitar av blomkål och rödlök stektes tillsammans med lite sambal och röd currypaste. I slutet hade jag i lite bönor, lite kräftstjärtar och en skvätt havregrädde. Lite bulgur och blandsallad och lunchen var komplett. Typ. Och ganska god.


Kommentarer
Postat av: IzZzY

Välkommen in i de befriades skara! :)

2009-01-18 @ 17:13:35
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se
Postat av: E-S

Tack, det känns mycket bra :)

2009-01-18 @ 18:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0