Dagens lunch, 6/1 -09

Hela den här veckan följer jag alltså recept från Klaras goda GI-dagar, som jag nämnt tidigare. Idag blev det lax- och pastagryta med tomat. Om det är någon som skulle vilja att jag skrev ut recepten ordentligt får ni gärna säga till, men tillsvidare skriver jag bara ner hur jag gjort som jag brukar. Kokade laxfilén i tärningar en kort stund tillsammans med salt. Kokade samtidigt en portion proteinpastaskruvar. Sedan stekte jag finhackad rödlök, hällde på krossade tomater med chilismak och tomatpuré, saltade och pepprade. Sist hade jag i tomatröran i en skål, sen pastan, laxen och så toppade jag med rostade solrosfrön. Otroligt gott! Jag ångrar inte att jag köpte den kokboken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0