Dagens lunch, 15/1 -09

Idag hade jag lite mer tid och gjorde en egenkomponerad rätt som räckte till tre personer istället för en, skönt ibland att slippa fundera ut vad man ska äta och bara ta en låda ur frysen. Jag tog fram de quornfiléer som var kvar och hackade dem i bitar. Sen stekte jag dem tillsammans med finhackad rödlök och morot som jag strimlat på längden. Jag kryddade med sambal oelek, röd currypaste, kycklingbuljongtärning och soja. När det gojsat ihop sig tillräckligt hade jag i kokosmjölk, lite vatten och sist broccoli och sultanrussin. Till åt jag äggnudlar. Russinen gjorde verkligen mycket för den här rätten, men alla smaker blev jättebra! Quorn går att ersätta med kyckling, eller kött om man så vill, endast fantasin sätter gränser.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0