Söndag

Nio verkar vara det magiska klockslaget på helgerna, på pricken två dagar i rad nu. 40 minuter låg jag och drog mig och lyssnade på bra musik, det är verkligen inte att underskatta. Förr stressade jag upp på en gång då jag vaknade och dessutom runt 7-tiden även på helgerna. Jag har väl blivit en sån där livsnjutare. I like it. Nu håller jag på att tvätta, har hunnit äta frukost och ja, inte så mycket mer än det .

Igår var jag hos min kompis I och såg på melodifestivalen. Mest blev det prat om annat som vanligt, men ska man säga något om musiken så var det tråkigt, förutsägbart och riktigt riktigt dåligt. Det enda bidrag som höll måttet någorlunda var EMD, ja så är det faktiskt. Nu minns jag inte vilka som skrev text och musik till den låten, men det kan inte ha varit Pling eller G:sson. Har de vunnit med någon låt över huvud taget de senaste tio åren? Jag tycker det är dags att vi tar vara på de musikaliska talanger vi faktiskt har i Sverige, då skulle vi förmodligen till och med ha en chans i Eurovision sen. Nåja, nog pratat om det, det roliga kommer ju sen när Eurovision är. På tal om det så lyssnar jag på Sebastien Tellier - Divine, förmodligen en av de eurovision-låtar som slagit mest internationellt efteråt. Så oschlager som det bara kan bli och alldeles, alldeles underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0