Svamp- och rotfruktsrisotto

Äntligen blev det av, det jag velat göra så länge nu. En risotto. Och det är ju inte ens särskilt svårt, så jag vet inte varför det dröjt. Jag har förvisso inte vitt vin hemma så ofta, så nu när jag hade det måste jag ju passa på. En ekad chardonnay fick smaksätta den här risotton, tillsammans med grönsaksbuljong, morot, palsternacka och charlottenlök i små tärningar. På sidan om stekte jag champinjoner som jag blandade ner på slutet. Sist av allt en handfull riven pecorinoost. Åt den med kräftstjärtar och en sallad gjord på blandsallad, röd paprika, physalis och dadelbalsamvinäger. Såklart även ett glas av det fantastiska chardonnay-vinet till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0