Söndag kväll

Jag har insett att allt jag behöver göra för att hitta bra musik är att titta på msn vad S spelar just nu på sin playlist. Så fort jag ser nåt jag inte känner igen så tar jag hem senaste albumet. På det viset hittade jag nu Feist som också är riktigt bra. Underbart med en kompis som har precis samma musiksmak som jag, och som råkar vara mycket bättre på att hitta den braiga musiken än vad jag är. Tack S, du är grym.

Idag har jag varit hos min gudson, hans lillebror och hans mamma förstås. Vi skulle egentligen åka pulka, men det var lite väl kallt och vi var lite väl trötta allihopa så det blev inget av det. Men trevlig pratstund med J, pojkarna ägnade sig åt filmen wall-e. Jag hade köpt denna film till de små i födelsedagspresent, men det visade sig att de redan hade den. Så på väg hem tänkte jag lämna igen den och vad händer när jag står där i kassan? Hon plockar ut allt förstås, för att se att allt är kvar. Vilket det inte var. En skiva saknades. Jag började kallsvettas, då det framstod som att jag tagit ut den och hoppades att det inte skulle märkas. Riktigt pinsamt! Folk i kön måste ha sneglat anklagande på mig. Kassörskan frågade om det hade varit plast på den då jag köpte den, men det var det inte. Jag såg hur hon tänkte så det knakade medan hon pillade med dvd:n, men beslutade sig till sist för att tro på mig och ge tillbaka pengarna. Det var sista gången jag var så oförsiktig, klart det ska vara plast på en dvd. Vad tänkte jag med egentligen. Nåja, jag hade tur den här gången. Dessvärre inte samma tur med trisslotten jag köpte, nitlott igen.. jag måste börja köpa lotterna på nåt annat ställe, det där verkar vara otursförföljt. Eller det kanske var jag.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tihi! DU e grym!! :))

2009-02-15 @ 23:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0