Seminarium och bönsallad med avokado & mango chutney

Ja, så var även denna dag snart till ända. Efter lunch hade vi seminarium och min grupps uppgift var att först laga en måltid som sagt, med bra sammansättning av alla näringsämnen. Det blev köttfärsspett med parboiled ris, tomatsås, paprika och rödlök på spett, plus en råkostsallad av rivet äpple och morot, kidneybönor och citronsaft. När det var färdigt hade vi redovisning om protein, som gick sådär.. eller det gick bra att säga allt som skulle sägas, men våran powerpoint var inte nåt vidare tyvärr. Vi fick fram det vi ville till slut ändå. Och våran måltid fick bra betyg som helhet.

När vi var klara var klockan kvart i 4 och mitt pass som jag ville gå på helst började 4. Funderade i några sekunder, och bestämde mig för att skynda mig allt vad jag hade och se om det gick vägen. Efter att ha omväxlande sprungit och gått till Iksu så hade jag 5 minuter på mig när jag kom fram, och jag hann utan problem. Så fort har jag nog aldrig bytt om, guldstjärna till mig. Efter ett tung bodypump-pass var jag hungrig så det fick bli en snabb bönsallad med blandade bönor, bulgur, avokado, blandsallad, strimlad zucchini, skivad champinjon, tomat, kesella, mango chutney, limesaft, peppar och örtsalt. Sjukt gott.


Måltiden vi lagade idag på skolan, köttfärsspett med parboiled ris, tomatsås och grönsaksspett.

Middagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0