Potatisbullar med keso och basilika

Jag som egentligen avskyr potatisbullar tänkte se om jag kunde göra min egen variant som funkade bättre. Jag kokade vanlig potatis, samtidigt som jag stekte finhackad sharlottenlök, chili och vitlök. Mosade sen potatisen, blandade i lök- & chiliblandningen, basilika, örtsalt och keso, formade till två "bullar" som jag la i en form och satte in i ugnen. När det var på gång så stekte jag skivad rödlök, zucchini och champinjon, hällde på krossade tomater med chilismak, en sked ajvar relish oliv och buljongtärning. I slutet hade jag i lite blandade bönor. Serverade sen potatisbullarna med bönröran och blandsallad med zucchinibitar. Potatisbullarna var inte alls den skräckhistoria som serverades i grundskolan, de var till och med riktigt goda!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0