Neeej, låt mig slippa

Ingen rolig dag att vakna upp till, då jag vet att allt som väntar är ett evighetslångt bråkande med mina kursböcker och föreläsningspapper. Jag fattar inget alls. Det enda jag lärt mig är att glykolysen är när en 6-kols glukosmolekyl delas i två 3kols-pyruvatmolekyler. Nej just det, det säger ingenting alls och jag kan inte förklara vad som sker efter det, för det är så mkt att hålla reda på. Vätebärare hit och ATP dit. Den som är bra på att förklara det här fenomenet är välkommen att bosätta sig i mitt rum tills på fredag morgon då jag ska skriva den ångestfyllda tentan.

Inget annat händer idag, förutom att jag ska på träning, men det är ju inget nytt. Kanske ska jag koka ärtsoppa iallafall, det sköter ju sig själv när man väl har kastrullen på spisen. Annars är jag väldigt sugen på att laga nåt som kräver min fulla uppmärksamhet och tar minst 2 timmar, men ska jag undvika plugget är det nog bättre jag ägnar mig åt städning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0