Laga lätt och kemi

Två helt skilda saker och egentligen skulle inte kemin vara med, men jag fick precis veta att jag klarade omtentan i kemin! Nu är jag äntligen i fas det här läsåret, så underbart att det inte går att beskriva. Eländet är över, jag behöver aldrig mer lära mig en helt obegriplig formel som jag inte kommer ha nytta av i framtiden. Det jag faktiskt lärt mig kommer jag däremot säkert kunna använda i ett eller annat sammanhang. Nåja. Konstigt nog blev jag inte lika glad över det här som över senaste tentan, men det kanske var för att det här var en omtenta.

Hur som helst så har jag börjat prenumerera på Laga lätt igen, en tidning jag verkligen älskar och som är oerhört inspirerande. Jag hade oavsett tänkt skaffa tidningen igen, men det gäller ju också att pricka in då de har fina premier ;) Den här gången var det en kniv från Fiskars, en grytvante och en grytlapp. Tidigare var jag premietokig och fick via olika prenumerationer bland annat en helt ok resväska, en elvisp och muffinsformar i silikon. Det är de saker jag kommer ihåg på rak arm, det finns säkert många fler. Tyvärr förlorade jag på det eftersom jag, precis som företagen räknat med, glömde bort att säga upp prenumerationerna och stod och betalade på tidningar jag egentligen inte ville ha. Men sakerna har jag kvar och använder allt fortfarande, så helt bortkastat var det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0