Kycklingfärsbiffar a la thai

Nu när jag inte hade särskilt mycket att göra på eftermiddagen (jag var så rastlös att jag till och med städade toaletten och gick ut med berget av sopor) så passade jag på att göra nåt av kycklingfärsen jag haft i frysen i säkert tre veckor minst. Blandade färsen med hackad chili, pressad vitlök, riven ingefära, solrosfrön, basilika, havssalt och ströbröd. Fixade til några lagom stora biffar som jag sen stekte ett par minuter i stekpannan. Plockade sen upp dem och stekte sen strimlad morot, zucchini och skivade champinjoner tillsammans med sambal oelek och kycklingbuljongtärning. När det började se fint ut blandade jag i lite kokosmjölk och därefter la jag på kycklingbiffarna och så fick det puttra så i ca 10 minuter. Till serverade jag parboiled ris/rött ris och blandsallad med tomat. Ja, det var obeskrivligt gott!





Kommentarer
Postat av: evigt tacksamma sambo

hos oss e det aldrig fel att städa.. du vet jag hatar det..

tack. å massor med kramar

h. din eviga tacksamma sambo

2009-02-21 @ 13:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0