Intressant

Jag fick mig en liten tankeställare ikväll när jag för första gången på över 2 år vägde allt jag ätit under en dag. Det är en uppgift vi fick i näringsläran och jag har gruvat mig som bara den för det och oroat mig för att jag ska få smak för det igen. Om så blir fallet vet jag inte, men det är väl inget bra tecken att jag började räkna ut energiinnehållet också fast vi ska göra det imorgon på kostdatan.

Hur som helst.. jag satt och bet på naglarna och tänkte att all den här maten måste överstiga mitt energibehov alla gånger. När resultatet stod klart för mig börjar jag förstå varför jag inte blir starkare på bodypumpen. Mina muskler har inget att bygga av. Skäms på mig! Jag tycker jag äter så bra, men där fick jag så jag teg. Förvisso äter jag väl igen allt på helgerna, men jag vet ju att kroppen mår bäst av ett någorlunda jämnt näringsintag. Mindre på helgerna och mer på veckorna är väl slutsatsen av det hela. Nu hoppas jag bara att ingen glor över min axel när jag för in uppgifterna i kostdata imorgon..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0