Dagens middag, 9/2 -09

Med tanke på att jag kom direkt från träningen så skulle man kunna tänka sig att jag borde vilja laga något snabbt. Men under promenaden hem så kom jag fram till att det var längesen jag åt lax och hederlig vanlig potatis, så jag handlade lite snabbt på ica och slog på platta och ugn så fort jag kom innanför dörren. Tog faktiskt bara drygt en halvtimme att få maten klar ändå. Laxen kryddade jag bara med havssalt och peppar, och havssaltet gjorde faktiskt stor skillnad mot vanligt salt. Kokade potatisen med skal på, med intentionen att skala dem när det var dags att äta. Det var tydligen för jobbigt så jag åt dem med skalen på..men de är ju tunna än så länge. Broccoli och blandsallad till, plus en sås på kesella, yoghurt, fryst basilika, sambal oelek och örtsalt. Klockrent. Men det märktes att det var längesen jag åt potatis, för jag orkade inte allt jag hade kokat.. men nu har jag ju extra till en annan dag istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0