Dagen efter

Inte katastrofalt bakis idag, men huvudvärken finns där. Det blev lite mer än jag tänkt av det mesta igår, med många drinkar, snittar i massor och utgång fast jag tänkt stanna hemma. Men det var kul att gå ut för en gångs skull, jag kommer inte ens ihåg senast jag var på en krog. Det blev en liten studentpub också så vi tappade aldrig bort varann. Jag hade dock inte på mig cocktailklänningen då den hade en tendens att halka ner till naveln så fort jag böjde mig ner.. jag hade ingen lust att flasha brösten för alla.

Det blev iallafall många schyssta drinkar på förfesten och jag kommer inte ihåg vad alla kallades, men det var bär i alla utom mojiton och goda var dem. Här kommer lite bilder på härligheterna, plus några av snittarna vi bjöd på under kvällen.



Den röda är en halloncocktail, den gröna mojito och den orangegula är en hjortroncocktail som var riktigt god. Den godaste av alla är inte med, men den var röd och gjord på jordgubbar. Vi frågade H idag vad hon hade haft i den men tyvärr minns hon inte (av någon anledning) men hon tror att det var en blandning av det sista vi hade kvar. Snittarna är iallafall honungsmelon med lufttorkad skinka. Vi hade också ädelostkulor rullade i pepparkakssmulor, rödbetsbitar med chevré och honung, rostade runda bröd med skagenröra och rostat bröd med tomat & basilika på, plus lite tapas i form av oliver, fetaost och marinerade vitlöksklyftor.

Många goda saker iallafall. Ikväll blir det förmodligen inte livligare än att jag kommer se på schlagern tillsammans med en bra vän från Luleåtiden... ska bli skönt med en lugn kväll. Jag tror jag börjar bli för gammal för såna här galna kvällar, men jag måste erkänna att det är roligt emellanåt. Nackdelen med att ha fest är dock att städningen väntar nu.. och som det ser ut. Jag kan inte rekommendera att ha cocktailparty med bär inblandade, det hamnar precis överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0