Tabouleh och falafel

Ja, det påminner om inte annat om tabouleh, mina ingredienser var nog inte klassiska. Jag stekte riven morot, strimlad zucchini och champinjon tillsammans med paprikakrydda, sambal oelek, några stänk fisksås och mortlade kumminfrön. Samtidigt kokade jag bulgur, där jag hällde i ett gäng favabönor i slutet. Sedan hällde jag bort vattnet och rörde ner bulgurn, favabönorna och några sultanrussin i stekpannan med grönsakerna och lät det steka ihop sig i några minuter. Till åt jag nutanas kryddiga falaflar, tomat och kesella/yoghurt-sås med mango chutney, limesaft, örtsalt och svartpeppar. Jag var inte alls inspirerad att laga mat över huvud taget idag, kanske för att jag varit i köket på skolan tidigare, men i slutändan blev det ändå en väldigt god middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0