Stressigt värre

Imorse hann jag inte ens lägga in frukostbilden, då jag skulle iväg tidigare än vanligt. Vi var på studiebesök på norrmejerier, där vi bland annat fick lite information om hur de arbetar på norrmejerier, hur man producerar ost och sen fick vi också en rundtur för att se lite av hur ostproduktionen gick till. Han som pratade var uppenbarligen väldigt imponerad av att allt numera sköttes "HELT ajtomatiskt". Så uttalar en del äldre folk i norr det ordet, något som iallafall jag tycker låter väldigt fånigt :) Hur som helst hade han jobbat på norrmejerier sen 1981, så det är klart det är lite skillnad på hur det är nu och hur det var då.

Rundturen avslutades med en provsmakning av lite olika ostar, som också lagrats olika länge. Intressant, tyckte jag, även om jag inte är någon ostfantast. Det är faktiskt lite som att prova ett vin. Sen bjöd de på lunch, och det var överkörd lax, potatis och en gul sås som bara smakade smör som serverades. Nåja, det var mat, så det tackar jag ändå för. På väg hem hade jag planerat att svänga förbi stan, men jag valde en kass buss så det blev en väldans lång sväng in till stan. Skönt väder var det iallafall, folk satt på torget och solade och åt glass och hade för lite kläder på sig, som sig bör nu när våren äntligen tagit fart. Om en vecka eller så har nog de flesta blivit lagom förkylda, men jag antar att det är värt det, år efter år :)

Nu är det dags för träning, och sen ska jag laga en supergod middag, det är åtminstone min förhoppning. Hej så länge!


Bärfrukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0