Polentagröt med banan

Verkligen en jättegod frukost jag åt idag! Jag har aldrig gjort polentagröt förut, men varit sugen på att testa, så idag kokade jag först upp sojamjölk, 2 dl, med ett kryddmått salt. Sen hällde jag ner 1/4 dl polentagryn och ett gäng sultanrussin. Detta fick puttra på i några minuter tills det tjocknat, då jag blandade i en liten mosad banan och rörde om bara tills det blev varmt. Jag serverade med mangotärningar, kanel och sojamjölk. Till åt jag också en wasa frukost med keso och paprika. En riktigt gul frukost blev det, men det var både vackert att se på och gott att äta. Prova vet jag..!


Kommentarer
Postat av: Molly

polentagröt är så gott :) din låter jättegod :) jag har gjort några varianter som liknar den och har gillat de alla :)

du får ha en bra dag! kram

2009-04-22 @ 10:25:00
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0